Tab dig hurtigt – helt uden forbud og restriktioner

Tab dig hurtigt, du har hørt det så mange gange før, men det er endnu ikke lykkedes dig at holde dit vægttab. Diverse hurtige slankekure lover hurtige resultater, men meget sjældent holder de hvad de lover – og slet ikke over en længere periode.

Tab dig hurtigt lyder tiltalende, men i virkeligheden burde du løbe i modsat retning, for disse lovende resultater vil dig sjældent noget godt, og dem der står bag ønsker blot at tjene penge – og det gør de, for vi hopper på den hver gang.

Men hvis du virkelig ønsker at tabe dig, få en sund livsstil og være fyldt med energi, så skal du selvfølgelig gøre noget – og du skal gøre noget andet end du plejer. Det du plejer at gøre virker ikke, ellers sad du ikke her og læste med.

Jeg vil give dig 2 strategier, som intet har med forbud og restriktioner at gøre. 2 strategier som intet har at gøre med mad og træning, men nogle strategier som kan få dig derhen hvor du gerne vil, hvor du kan nå den vægt, og den livsstil du ønsker dig.

Problematikken og udfordringen ved diverse kure er, at de sætter en masse regler og forbud op, og det kan du leve med i en kortere periode, fordi du i starten er top motiveret, men ligeså snart motivationen daler, så falder viljestyrken også for at holde fast. Og med et fokus på alt det du ikke må spise, så er det netop det du får lyst til at spise.

Tænk ikke på en blå elefant og pludselig er din hjerne fyldt med blå elefanter.Tab dig hurtigt og hold dit vægttab

Det samme gælder de madforbud der bliver sat op, når du går på en kur. Ingen sukker, ingen kulhydrater fra stivelse, begrænset indtag af frugt, drik kun vand og jeg kan blive ved – alle forbud som ikke er holdbare på den lange bane.

Du ved måske endda godt hvad det er der skal til for at tabe dig hurtigt, det er i hvert fald det jeg ofte hører. Mange ved godt hvordan de skal spise og træne, men alligevel kan det være svært at få ind i en hverdag. Du ved godt at broccoli, rødbede og fisk er sundt, men fra viden til handling kan der være langt, det kan virke uoverskueligt at starte, hele tiden finde på nye opskrifter og bruge tid og energi på at lave nye handlevaner.

Der kan være mange barrierer og undskyldninger, men jeg vil her give dig 2 strategier som kan hjælpe dig med at komme i gang, holde fast og blive ved – og faktisk elske din nye livsstil.

Tab dig hurtigt – det her står i vejen for at du når dine mål

Der er specielt to tankemønster, som står i vejen for at du kan nå den vægt og den livsstil, som du virkelig ønsker dig.

Du tænker og handler efter her og nu følelser – meget impulsivt. Når trangen til noget sødt opstår, eller du får lyst til at tage en ekstra portion aftensmad eller springe træningen over, så gør du det fordi det lige nu føles rart.

Det føles rart at spise noget sødt, det virker overskueligt at blive på sofaen frem for at tage til træning – det er her og nu følelser, som står i vejen for, at du kan nå dine mål. Fordi dine tanker får dig overbevist om, at det er bedst at gøre det, som føles rigtigt lige nu – og ja det er også nogle gange det rigtige at gøre, men bestemt ikke altid. Læs videre og bliv klogere på hvorfor i mine strategier.

Et andet tankemønster, som står i vejen for at du kan nå dit mål om at tabe dig er, at du tænker det er ikke de 5 stykker chokolade som gør forskellen, eller det er ikke dette ene træningspas der gør, at du når dit mål. Du holder fast i at der skal meget mere til, og derfor kan du godt springe træningen over i dag, eller tage en ekstra slikaften – det er alligevel ikke dén dag der gør forskellen, men her vil jeg gerne have dig til at stoppe op, for det kan faktisk være det der gør forskellen, få svaret på hvorfor i mine strategier.

Tab dig hurtigt – 2 vigtige strategier2 strategier til at tabe dig hurtigt

Strategi 1

Det er rigtigt, nogle gange skal du bare lytte til her og nu følelsen og spise lidt chokolade eller springe træningen over, men jeg vil give dig en strategi som kan hjælpe dig mod at nå dine mål, og det gør her og nu følelsen sjældent, den tænker nemlig slet ikke frem i tiden, og det er netop det jeg vil have dig til. Du skal tænke på følelsen du vil have i morgen. Hvis du er træt og ikke orker træningen, men alligevel kommer af sted, hvordan vil du så have det i morgen, i modsætning til hvis du ikke kommer af sted. Hvordan vil du have det i morgen, hvis du i aften lader chokoladen ligge og i stedet tager et stykke frygt. Jeg ved at du i morgen vil have det fantastisk, og du vil være stolt af dig selv.

Når du bliver ramt af disse her og nu følelser, så tænk på følelserne du vil have i morgen, de skal hjælpe dig ig motivere dig til at træffe de valg der giver dig den livsstil og vægt du ønsker.

Tænk på følelsen du vil have i morgen.

Strategi 2

Det er rigtigt, at det ene træningspas du springer over, eller de stykker chokolade du spiser i dag ikke ødelægger muligheden for at nå dit ønskede vægttab. Dét der ødelægger muligheden for at nå dit mål er, at du sender en masse signaler til din krop, når du fortæller den at det ikke er de små forskelle der får dig i mål – og sandheden er, at det er det heller ikke, men det er alt det som det hiver med sig, at du nemt kan springe en træning over, eller spise en ekstra portion aftensmad – bare i dag og så ellers fortsætte i morgen.

Når du ændrer dit tankemønster og fokuserer på at hvert eneste valg du træffer har betydning for om du kommer i mål, så vil det ske. Hvis du springer træningen over i dag, så har det betydning for din sundhed og din rejse mod dit mål. Det samme hvis du tager en ekstra slikaften, du skal fortælle din krop at det ér den aften der gør forskellen, det at du vælger et stykke frugt frem for en skål slik, det gør en forskel for dit vægttab.

Jeg siger ikke du så aldrig må spise noget sødt, og at du aldrig kan springe en træning over – det er ikke budskabet. Budskabet er at du skal tage stilling, og vide at det har betydning hver gang du springer træningen over. Vil du engang i mellem springe træningen over alligevel, så er det også okay, men når du tænker at lige præcis træningen i dag har en betydning for at nå dit mål og have den livsstil og energi som du ønsker dig, så gør det det også nemmere at komme af sted til træning, eller springe chokoladen over.

Tab dig hurtigt – og hold vægttabet

Hvad du spiser, hvor meget du spiser og om du træner har selvfølgelig betydning for om du når dine mål om en sund livsstil og en sund vægt, men for at nå dertil, så skal du have nogle strategier som kan hjælpe dig med at implementere de gode nye vaner, og derfor er dine tankemønstre så vigtige for at få dig i mål.

Følelsen du har i morgen vil hjælpe dig med at komme tættere på dine mål. Tanken og overbevisningen om at hver dag har en betydning, gør det muligt at komme i mål – at du så nogle gange alligevel spiser chokolade eller hopper træningen over, det er en del af en sund livsstil uden forbud og restriktioner, men grundtanken er at hver dag kan du gøre en forskel og komme tættere på dine mål.

→ Få min ebog: “Få mere energi NU” helt gratis lige her!

Glade hilsner Julie

Få Julies 2 bedste strategier til at tabe dig hurtigt

Hvad er dit bedste tip til et vægttab og til at holde vægttabet? Skriv din kommentar herunder, jeg vil elske at læse med 🙂 <3

Skriv en kommentar