Hvor langt kan du gå?

I dag gør jeg det meget kort, så du kan komme ud og gå en tur 🙂 

Vi er nu kommet til Portland, og Portland er blandt andet kendt for deres bjerge, som er oplagte til at vandreture.

Vi tager på en halvdags vandretur op i bjerge, og det giver en fantastisk oplevelse og smuk udsigt.

Vandretur i bjergene

Vi får masser af bevægelse og skridt ind på kontoen, men jeg ved selvfølgelig godt, at det kan være liiiidt svært at vandre i bjerge i flade Danmark.

Generelt på vores tur har vi gået rigtig mange skridt, specielt når vi har været i de store byer. I stedet for at tage bus og taxa rundt, så går vi fra sted til sted, vi får set en masse andre områder og mærker byen på en anden måde.

Men det behøver ikke kun være, når du er på ferie du får gået en masse skridt.

Når du er på farten i Danmark, så kan stadig få skridt ind på kontoen, du kan fx:

  • Parkere din bil lidt længere væk fra din endelige destination
  • Stå af et par busstoppesteder før og gå resten af vejen
  • Gå i stedet for at tage elevatoren
  • Lav din kaffe aftale om til en gående kaffeaftale
  • Hvis distancerne er til det, så gå fra sted til sted

Så er det ud og bevæg dig, så du kan få flere skridt på kontoen.

Din krop er bygget til at bevæge sig, så når du har et stillesiddende arbejde, så er det bare endnu vigtigere, at du tænker alternative metoder ind, så du stadig får bevæget dig i løbet af dagen.

Gåture er også fantastiske til at lade tankerne flyve, lytte til ebøger eller bare som afstresning efter en lang dag.

Så det er ikke bare godt for din krop og fysik, det er også et godt redskab til den mentale sundhed, hvor du kan koble af og udvikle dig.

Jeg lovede at gøre det kort, så du kan komme ud og gå en tur, så du har allerede læst dagens blogindlæg.

Når du siger dine mål højt, så føles det mere forpligtende.

Derfor vil jeg gerne høre, hvad du vil gøre for at få flere skridt ind på kontoen?

Del din kommentar herunder, så kan vi inspirere hinanden 🙂

Skriv en kommentar