Hjælp til vægttab – sådan når du dit mål

Forleden dag lavede jeg en video om hvordan, du kommer tættere på at nå dine mål. Uanset hvad dine mål er, så er det et råd, du kan bruge, og som vil hjælpe dig på vej. Du kan i øvrigt se videoen her!

Ønsker du hjælp til vægttab, så læs med og få tips til hvordan du kan nå dit mål.

Hvis du for eksempel gerne vil i gang med at træne, eller begynde at træne mere end du plejer, så kan du bruge dette tip for at nå det mål. Uanset hvad dit mål med træningen er, så vil det her mindset gøre det nemmere for dig at komme af sted til din træning.

Kender du det, at du kommer træt hjem fra arbejde. Du har allermest lyst til at smide dig på sofaen, smide benene op på sofabordet og bare slappe af efter en lang dag på arbejdet. Samtidig ved du godt, at du havde en aftale med dig selv om, at du skulle træne i dag.

Kom tættere på dit mål om et vægttab

Jeg oplever, at det er her mange bliver udfordret. Det er nemmest og mest tiltrækkende at smide sig på sofaen, en det er ikke det som får dig tættere på dit mål.

Du ved godt det ikke er på sofaen du opnår dit ønskede vægttab, alligevel kan det være fristende at smide sig i sofaen, når trætheden rammer efter en lang dag.

Hvis du vil have hjælp til vægttab, så har jeg et tip som får dig tættere på det mål, det handler ikke om hvad du træner, eller hvad du spiser, men hvordan dit mindset spiller ind på om du når dine mål.

Du har som udgangspunkt to muligheder i denne situation, den ene vil få dig længere væk fra dit mål, den anden vil få dig tættere på dit mål.

Nysgerrig på hvad mulighederne er?

Hjælp til vægttab – 2 scenarier

  1. Du kommer hjem fra arbejde og spørger dig selv om du orker træningen i dag? Inden du når at svare dig selv, så underbygger du argumentationen ved at fokusere på, at det har været en hård dag, du er træt og også fortjener en eftermiddag på sofaen. Kommer du af sted til træning? Sandsynligheden er meget lille, og jeg skal om lidt fortælle dig hvorfor.
  2. Du kommer hjem fra arbejde, registrerer at du føler dig lidt træt. Men inden du når at hænge fast i følelsen ”det er også lidt synd for mig”, så har du træningstøjet på. Kommer du af sted til træning? Sandsynligheden er meget større, og nu vil jeg fortælle dig hvorfor.

Begge dage føler du dig træt, og det er helt okay efter en lang arbejdsdag, men du takler trætheden på forskellige måder, og det er lige præcis det der gør forskellen.

I eksempel 1 spørger du dig selv om du orker træningen. Du giver dig muligheden for at sige neeej ikke lige i dag. Og du kan hurtigt forsvare det med stærke argumenter om træthed. Trætheden er lige præcis den samme i eksempel 1 og 2, den eneste forskel er måden du takler det på. Du giver altså dig selv muligheden for at sige nej til træningen, velvidende at det ofte er træningen der giver dig mere energi, når den er overstået. I stedet ender du med at bruge en hel aften på sofaen med dårlig samvittighed og noget der igen føles som et nederlag, for igen i dag kom du ikke tættere på dit mål.

I eksempel 2 mærker du trætheden, men ret hurtigt flytter du fokus væk, hopper i træningstøjet og så er du klar til træningen. Du stiller ikke dig selv spørgsmålet om du orker, og derfor har du heller ikke mulighed for at sige nej. Du kommer af sted til træning, har mere energi når du kommer tilbage og nyder en aften med god samvittighed, en aften hvor du er kommet tættere på dit mål.

Få hjælp til dit vægttab med træning

Få hjælp til vægttab – dine tankers betydning 

Jeg har mærket på egen krop, hvor stor betydning det ene spørgsmål kan have. Ligeså snart jeg stiller mig selv spørgsmålet om jeg orker, så kommer jeg ikke af sted til træning, men hvis ikke det er en mulighed at springe træningen over, så kommer jeg sjovt nok altid af sted. Jeg oplever at rigtig mange har det på samme måde, når de er bevidste om dette simple trick.

Lige præcis det samme gør sig gældende, når du ønsker at spise sundere. Spørger du dig selv om du har lyst til kage, eller kan du vælge at fokusere anderledes? For selvfølgelig har du lyst til kage, men ved at fokusere på de andre gode valg du kan træffe, så er det nemmere.

Er du stadig ikke overbevist?

Jeg har et trick mere i ærmet til dig.

En anden metode til at komme af sted til træning er nemlig, at tænke på følelsen du vil have efter din træning. Den glæde og den energi du mærker, samtidig med du føler dig sej, fordi du kom af sted – det er super motiverende, hvis du kan finde ind til den følelse, inden du skal til træning.

Det samme gør sig gældende, når du vil spise sundere, tænk på følelsen du vil have om aftenen, når du har truffet nogle valg som vil gøre dig sundere og mere energisk, som hjælper dig på vej mod et eventuelt vægttab.

Få hjælp til vægttab med sund mad

Dit mindset er altså med til at få dig længere væk eller tættere på dit mål, men det kræver, at du er bevidst om det og arbejder bevidst med det, så gør du det nemlig nemmere at nå dine mål. Du kan altså få hjælp til vægttab ved blot at ændre dine tanker.

→ Tab dig hurtigt – helt uden forbud og restriktioner!

Rigtig god fornøjelse 🙂

Glade hilsner Julie

Julie hjælper dig med at nå dit vægttab

Det meget gerne dine tanker og erfaringer med vægttab herunder  jeg vil elske at læse med 🙂 ♥

Skriv en kommentar