Hardcore målsætning – dumt eller genialt?

 

Vi er nået til Grand Canyon, og allerede hjemmefra har vi besluttet, at vi vil gå ruten helt ned i bunden til Colorado River og op igen på samme dag.

Smuk udsigt i Grand Canyon

Billedet siger mere end ord, det er motivation nok til at bruge en hel dag på at vandre – utrolig smukt!

Vi er ikke vant til at vandre, men vi er vant til at træne og være meget aktive – så det er for os et oplagt mål.

Det er ikke noget personalet i Grand Canyon anbefaler man gør, men vi ved, at andre har gjort det før os, og vi kan godt lide at sætte os ambitiøse mål og gå efter dem, når du når dit mål, så er dén følelse fantastisk, og det er netop det der motiverer os til at gøre det.

Dagen før vores lange vandretur ribber vi det lokale supermarked for vand på flaske, energidrikke og energibarer, vi skal være helt sikre på at vi har nok.

Planlægningen af rejsen mod dit mål er vigtig, hvordan skal du komme i mål, hvad skal du gøre og hvad skal der til for at det bliver en succes?

På vores tur er det vigtigt, at vi har nok mad og drikke med os, så vi hverken går sukkerkolde eller dehydrere. I Gran Canyon er der langt mellem vandposterne, og derfor skal du altid have rigeligt væske med dig, og der er absolut ingen mulighed for at købe snacks undervejs, det er en ren naturoplevelse, uden nogen form for moderne teknologi i nærheden.

Det lyder meget idylist, men det gælder selvfølgelig ikke de Iphones vi har med til at tage billeder 🙂

Mentalt forbereder vi os på, at det bliver virkelig hårdt, både fysisk og psykisk. Thomas har en masse coachingredskaber klar, så han kan motivere mig igennem, når det virkelig bliver udfordrende, historien bliver dog en anden…

Julie tanker energi til vandretur

Uret ringer kl. 5.20, kl. 6 står vi klar til afhentning af bussen, som skal køre os hen til startpositionen for ruten.

Kl. 6.30 starter vi med at gå ned ad, nedad og nedad, humøret er godt og vi er klar på muligvis at skulle gå i 12 timer.

Vi når bunden efter 3,5 time, den flotte udsigt, den nærværende tid sammen og energibarer holder energien høj. Foran os venter mange timer opad, vi ved ikke helt hvor mange timer, men vi forventer ca. 8.

Det begynder at gå opad, benene bliver lidt tungere, der skal trædes til, men energien og humøret er stadig høj. 

Lige præcis at vi holder humøret oppe med smil og jokes gør turen meget nemmere, du kender det måske for din egen hverdag. Det er meget nemmere når du vælger at være positiv og glad.

En stemningsvideo for at vise hvad godt humør og at arbejde sig tættere og tættere på sit mål gør ved en – smil siger jeg bare.

4,5 time efter vi rammer toppen, og  stårmed armene op over hovedet.

Følelse af at sætte sig et ambitiøst mål, arbejde målrettet for at nå det, forberede sig på at det bliver hårdt, men muligt og så stå her med armene over hovedet og have nået det – det er absolut fantastisk!

Det er ikke HVAD målet er, der er det vigtige, det er at det er et mål, som du skal arbejde for at nå.

Sådan når du dit mål

Uanset om målet er vægttab, mere energi, en stilling på din arbejdsplads eller noget andet, så er det en fantastisk følelse når du når målet.

Så husk at sætte dig mål, både små mål i din hverdag og større mål som vil kræve lidt mere. Det er motiverende at gå efter noget konkret, og det vil hjælpe dig med at holde motivationen, selvom det bliver udfordrende undervejs.

Så hvad er DIT mål? Skriv dit mål i en kommentar herunder, når du deler dit mål med andre, får du mere støtte og det holder dig mere til planen mod målet

Skriv en kommentar