Brug kun det her tip engang i mellem

San Francisco er en fantastisk by, som vi nyder. Vi tager til Pier 39 et af de mest turistede steder, et område med butikker og restauranter lige ud til vandet – proppet med turister, men hyggeligt alligevel.

Og selvfølgelig masser af slik-, chokolade- og isbutikker. Vi beslutter os ret hurtigt for, at vi efter frokost skal have en Ben and Jerry is, mums.

Jeg er vild med både kage, chokolade og is, og det er der bestemt også plads til i min hverdag. Nogle gange tænker jeg ikke så meget over det, men spiser en is, bare fordi jeg har lyst.

Er det så dagens fif? At spise is fordi du har lyst… Neeeej. FOR:

Målet er, og har hele tiden været, at komme hjem i samme form som vi tog af sted i, så vi kan ikke smovse os i lækre is hver dag. Derfor laver vi et kompromis, som du også kan bruge i din hverdag.

Is og kage hænger måske ikke perfekt sammen med en sund livsstil, og dog…

Det kommer an på opfattelsen af sundhed, for for mig handler det også om at kunne hygge og nyde.

Det tip jeg vil give dig i dag, er ikke et tip jeg bruger hver gang jeg spiser is, men for ikke at overdrive kalorieindtaget hver dag, så kan du bruge det engang i mellem.

Så da vi beslutter os for, at vi skal have en stor lækker is, så beslutter vi os også samtidig for at spise en let frokost.

Salat til frokost

Vi kunne vælge at spise en tungt frokostmåltid OG spise is bagefter, men så ville vi spise isen fordi vi havde besluttet os for det, og ikke fordi vi havde plads i maven.

I stedet spiser vi en grov salat med rejer, og gør på den måde plads til isen uden at vi overpropper vores mave.

Sund frokost i San Francisco

Og selvom en grov salat kan lyde kedelig, så smagte det fantastisk og følelsen i maven efter salaten og efter isen var faktisk helt okay – netop fordi vi ikke havde overspist.

Salat kan sagtens laves super lækker, specielt når det nydes i godt selskab og med en fantastisk udsigt udover vandet.

Så brug det her tip engang i mellem, skal du have familien på besøg til eftermiddagskage, så behøver du måske ikke spise et kæmpe frokostmåltid, men du kan nøjes med at spise en lidt lettere frokost.

Selvom du ikke spiser en stor frokost, så behøver du ikke overspise i kage om eftermiddagen. Du har nemlig fyldt lidt i maven, så du ikke er sulten, og det hjælper dig med at styre mængderne, hvorimod du vil have større risiko ved at overspise i kage, hvis du er hamrende sulten, fordi du har sprunget et måltid over.

Husk på det er de små forskelle i hverdagen, der på den længere bane gør forskellen. Det er ikke den ene dag der gør forskellen, men gør du det engang i mellem, så har det stor betydning for din vægt på den længere bane.

Du kan fx til frokost spise humus med rødbede og dyppe grøntsags stænger og brød i – få opskriften her!

Skriv en kommentar