Broccoli muffins – opskrift til din madpakke

Broccoli muffins er en ny måde at lave sunde muffins på, de er super nemme at lave og er perfekte til madpakken. Du får masser af vitaminer, proteiner og sunde fedtstoffer. Du kan både spise dem til din frokost, eller spise dem som mellemmåltid. Med denne opskrift på broccoli muffins kan du med fordel lave en stor portion og fryse dem ned, så har du altid sunde mellemmåltider ved hånden. 

Når det skal være sjovt at leve sundt, så kast dig ud i denne opskrift.

Når du vil gøre din madpakke sund

Broccoli muffins – opskrift

Ingredienser

1 broccoli hoved

4 æg

1 spsk husk (loppefrøskaller)

1 tsk salt

170 g cheddar ost

100 g solsikkekerner blendet til mel (du kan også bruge mandler)

Fremgangsmåde

Varm ovnen op til 200 grader.

Blend hele broccolien med æg til det får en flydende konsistens. Tilsæt de øvrige ingredienser og rør rundt.

Bag i muffinsforme i ca. 22 minutter.

Få opskriften på broccoli muffins

Disse broccoli muffins mætter utrolig meget, det skyldes både proteinerne fra æg og solsikkekerner, samtidig med du får et højt fiberindhold fra husk.

Du kan også bruge blomkål i stedet for broccoli, eller du kan bruge mozzarella i stedet for cheddar ost. Du kan variere dem lige præcis som du har lyst til.

Det er et mættende vegetar muffin med masser af sundhed.

→ Vil du have flere opskrifter? Læs mere om min populære ebog her!

Glade hilsner Julie

Her får du Julies opskrift på broccoli muffins, some r perfekte til madpakken

Har du spørsmål eller kommentarer, så skriv dem meget gerne herunder – jeg vil elske at læse med og hjælpe dig 🙂 ♥

Skriv en kommentar